onsdag 27 januari 2010

Snöstorm!!!

Såå mycket det har snöat idag.
En ny rolig historia att berätta om mig själv idag!
Var på väg från jobb till bussen, det blåste nåt så in i. Kommer halvvägs över övergångsstället, när det börjar blåsa upp ordentligt. Vilket resulterar i att jag inte kommer någonstans!
Jag går och går, men kommer ingenstans. Så där står jag, mitt i gatan och trampar. Då kommer det en kille förbi, stannar upp och grinar lite. Sen säger han: du ser inte ut att komma särskilt långt. Hehe..nä, sa jag. Då la han sin hand/arm på min rygg och "föste" mig över.
Hmpf.... inte lite pinsamt. När vi kommit över så tackar jag så mycket, han ler, nickar och vinkar adjö. Tänk, det finns snälla och vänliga "främlingar" kvar i detta avlånga land!

Håller just nu på att tvätta! Inte speciellt spännande, men ett nödvändigt ont ;o)
Är det lika mycket snö hos er? Ni kanske har en "mild" snöstorm också?
Kram på er i snöyran ;o)

4 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej och tack goa du för utmärkelsen! Jag blir jätteglad att du gillar min blogg, jag gillar din också! Här har vi också snöstorm eller massor av snö i alla fall! Kram Maria

Bella sa...

Känner mig jätteelak när jag nästan sitter här och småler när jag läser ditt inlägg, tänk vad vädrets makter kan ställa till det men så underbart att det finns vänliga och hjälpsamma människor i ens närhet, tror vi kommit lindrigt undan här på Västkusten jämfört med många andra delar av landet, men snöstormen kanske slår till ordentligt under natten, hoppas inte...

Hoppas du haft en bra dag förövrigt

Kram Bella

Limetwig sa...

Gu vad du är rolig:D fniss fniss

Emma, Henrik, Filip och Signe sa...

Ja, hjälpsamma och omtänksamma "främlingar" finns det tyvärr inte så gott om, men härligt när man väl möter på en.... :)
KRAM på dig!!!