måndag 23 november 2009

Trädgårdsapoteket på Svt2!!!


Verkligen ett bra program. Bra tips och ideér på vad man kan göra för hemmakurer och spa :o)
Men tyckte att det var dåligt att Svt inte hade tipsen upplagda på hemsidan. Det var ju inte så att jag satt med papper och penna och antecknade. Fast det får jag kanske göra nästa gång.

Eller är det någon som har tips på var man kan hitta det?
Hade tyckt att det var spännande att göra egen olja, krämer och badbomber mm.
På onsdag ska bilen in och få sina vinterdäck! Och på torsdag ska jag sätta igång och göra mammas och mormors kransar hade jag tänkt. Då får jag väl passa på att göra min egen också ;o) Funderar på om jag ska ha en mini amaryllis i den i år. Har så många ideér att jag inte vet vad jag ska ha ;o) Vad säger ni? Kan inte en miniamaryllis bli ganska fint i kransen? Vi har ju som tur är ett stort fönster i trappen utanför lägenheten, så där finns gått om ljus!
Tja, vi får se på torsdag. Ska ta lite bilder på kransarna då, så då får vi se vad jag hittat på ;o)
Hoppas att ni har haft en bra start på veckan :o)
Kram

1 kommentar:

Limetwig sa...

Det låter intressant, göra sin egna olja...? Sök på google där hittar du säkert.

Jasså tavelfunderingarna börjar falla på plats! Kan vi ta det efter helgen kanske...? Har en j-vla massa att stå i för tillfället!

Amaryllis det låter spännande, det vill jag se!

Ha det bäst! Åse