torsdag 26 november 2009

Stjärna!

Det blev ingen krans på dörren, för min del. Fick en liten idé när jag gick förbi en blomsterbutik idag.
Jag gjorde en stjärna istället, i mossa :o)



Men nu till dekorationen. Miniamaryllisen ska va där. Men ska den vara med en liten granekvist.....eller utan!?
Vad tycker ni? Jag kan inte bestämma mig. Peter tycker med! (inte för det gör så stor skillnad på fotot! men i verkligheten gör det lite skillnad)

Till mamma och mormor, gjorde jag traditionella granekransar! Mormor har "pynt" hemma som hon ska sätta i. Och jag tror att mamma bara ska ha ett snyggt rött band!


Så, idag har jag varit och fikat med Looonican :o)
Alltid lika trevligt! Mycket fika och prat. Och MYCKET kaffe :o) Vi träffas inte så ofta... så när vi väl träffas har vi så mycket att ta igen. Och vem ser jag komma in på fiket när vi sitter där!? Jo, svärmor och Peters systerdotter!!! När man återvänder till "byn" man är född och uppvuxen i, lyckas man alltid springa in i folk som man känner, när man minst anar det. Det kan jag sakna lite. När man bor i en storstad, springer man inte så lätt in i någon man känner. Inte så ofta i alla fall. Tack för idag Looonica!!
Imorgon är det pyssel och glögg dag :o)
Ska bli super kul!
Nä, nu ska jag äta lite och kika in en runda till er andra!
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Kransen blev jättebra. Lite annorlunda med amaryllisen. Kram Mamma

Limetwig sa...

Hej hej... Snygg stjärna, ska jag komma ihåg till nästa år! Jättefin...både med och utan... hmm nu va ja snäll va?:D

Ha det bäst! Åse

Loonican sa...

Hej! Callinan, Tack själv, det är alltid lika kul att fika med dig , ser fram emot nästa redan. Snygg stjärna du gjort, varför inte sätta dit en lök till så blir den inte så ensam, istället för grankvisten (tips från coachen, blink blink)Kramizzzzzzz Loo.