onsdag 20 maj 2009

Hem till mamma och pappa!

Vaknade vid 04.00 av ett öronbedövande ljud. Vilken smäll! Sen sken hela himmeln upp.
Vilket oväder vi hade i Malmö inatt. Regnet lät som hagel och det blixtrade och dundrade så in i norden. Både jag och Peter for upp ur sängen som skutna ur en kanon, vid smällen.
Det lät väldigt obehagligt, men på något sätt blev det ett så vackert sken in i sovrummet. Var så klart tvungen att kolla till katterna, men de sov så gott, och kikade bara upp med ett öga för att kolla läget. Sen somna de igen.
Det tog ett bra tag att somna om för både mig och Peter, kan jag säga.

Vaknade senare, hoppade in i duschen och ringde sedan mamma. Hon skulle komma och hämta mig, för att först köra och leverera sorgbuketten och sedan fika lite hemma hos dem.
Vi åkte iväg och köpte nya orcideér till vardagsrummet och sovrummet! Så nu har jag jätte fina nya vita orcideér i fönsterna! Och sen fick jag med mig tre stycken teraccota krukor att plantera min solros, min tomatplanta och mina pelargonier i. Sen bar det iväg hem för att börja plantera. Det blev jätte fint!




Ikväll är det dax att bänka sig framför "Grey`s anatomy".
En fortsatt trevlig kväll på er alla!
Kram

Inga kommentarer: