måndag 27 april 2009

Tomater och Solrosor!

Idag har jag varit på Näckrosblomman, min gamla arb. plats. Fick hoppa in, för D (ägarinnan) var tvungen att åka till läkaren och få kortison sprutor. Och skulle komma lite senare. Det var jätte roligt att komma tillbaka dit. Trivdes så himla bra där.
Fick en order som skulle skickas till Tyskland och var då tvungen att ringa till euroflorist. Och döm om min förvåning när A svarar!!! A, är en god vän och min allra första chef inom blomstervärlden.(den första butiken jag började på direkt efter min florist utbildning). Jag blev minst sagt snopen, men jag kan nog säga att hon blev näst intill chockad! Det var längesedan vi pratades vid. Så det blev en hel del "privat" snack innan jag fick iväg ordern. Det var jätte kul att få prata med henne. Saknar henne och V (min arb.kamrat i den butiken). När jobbet var slut för dagen och jag skulle hem, fick jag en tomatplanta och en solrosplanta av D som tack för hjälpen! Hon är bara så go!!!!



Sen bar det iväg hem. Och fick satt dem i kruka ute på balkongen! Härligt!! Laga lite mat och sen stack sambon ut och åkte rullor med killarna. Och jag passa på att plocka runt lite i lägenheten. 2,5 timmar senare dyker han upp, anfådd men glad. De har alltså åkt konstant i 2,5 timme!!! Starkt jobbat grabbar :o) Nu ska jag och sambon ha en lugn och skön kväll.

Soliga kramar på er

2 kommentarer:

Ingunn sa...

Så koselig med relasjoner.

Ha en fin dag.

Hilsen ingunn

Anonym sa...

Glöm ej att vattna / mamma