torsdag 23 april 2009

En mysig vårdag!

I förmiddags var jag ute och gick en lång runda i det fina vädret. Så mycket blommor, växter och träd som håller på att blomma! Ljuvligt...sommaren är på väg! Tog många fina kort idag! Men det tar för stor plats att visa alla, så jag valde ut två.






På vägen hem gick jag inom trädgårds paletten och kika runt lite. Det var inte meningen att jag skulle handla något, men så hittade jag denna fina grodan. Som jag bara inte kunde motstå.


Det blev också inhandlat jordgubbs plantor och en lite större smultron planta. Som jag nu planterat ut på balkongen :o)



Jordgubbarna i balkonglådan...




och smutronen i krukan på marken, med den lilla grodan och en lykta bredvid.Är himla nöjd med mina inköp!

Så här fin har min balkong nu blivit!!!

Sen har jag städat hela lägenheten, katternas låda och jag och sambon har tömt ur fritösen och gjort rent den. Så nu känner jag mig riktigt nöjd!

Ps: Måste också berätta att min lillebror ringde idag! Han har precis fyllt 25 och ska komma ner ifrån Växjö och ha ett stort partaj! Ska bli så roligt att träffa honom. Har inte sätts på länge. Men det blir ju lätt så när man bor så långt ifrån varann.

Kram på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va dutti du har varit då :)

/Andy

Villa Carl Larsson sa...

Tack för din kommentar hos mig. Blir alltid lika glad när man tar sig tid och lämnar ett litet spår :) Fina vårbilder du visar. Visst är det härligt med våren. Idag är det såå fint väder. Nu får vi ge oss ut och njuta av solen.

Trevlig helg. Kram Josefin